Heeft u een eigen bedrijf, of heeft u een verantwoordelijke functie binnen een bedrijf? Dan hebben wij een aantal tips die ervoor zorgen dat uw business laten groeien! Dit zijn echter geen snelle oplossingen. Ze zijn het begin van een reis van continue verbetering die elk bedrijf moet ondernemen als ze willen blijven overleven en bloeien.
1. Identificeer uw kritische succesfactoren
Cashflow is de levensader van elk bedrijf, maar het is verbazingwekkend hoe weinig bedrijven hun financiële resultaten dagelijks, wekelijks of zelfs maandelijks bijhouden. Even verbazingwekkend is het aantal ondernemers dat denkt dat hun succes begint en eindigt bij de financiële administratie – en alle andere bijdragende factoren vergeet. Deze variëren afhankelijk van het type bedrijf dat u exploiteert, maar omvatten bijna altijd productiviteit, medewerkerstevredenheid en klanttevredenheid.
2. Houd de score bij
U kunt alleen beheren wat u meet, dus het is essentieel om de prestaties van uw bedrijf af te zetten tegen uw kritische succesfactoren. Hiervoor heb je een soort trackingsysteem nodig – er is veel software die het lukt – maar de sleutel is de maat consistent in de tijd. Hierbij is het ook belangrijk om regelmatig je klanttevredenheid te testen.
3. Leer van je concurrentie en pas het toe op uw manier
Elke branche heeft operators die zich onderscheiden van de rest in termen van uitmuntendheid en resultaten. Als u niet een van die bent, kan het u lonen om te kijken naar degenen die dat wel zijn en te ontdekken wat ze doen, maar u niet. Het is niet altijd gemakkelijk om erachter te komen, maar een manier is om naar best practices buiten uw branche te kijken en de relevante op uw bedrijf toe te passen.
4. Creëer de toekomst zelf
U moet op de hoogte zijn van de trends en veranderingen die van invloed zijn op uw branche en de bredere zakelijke omgeving. Maar trends volgen is niet genoeg. De beste manier om de toekomst te voorspellen, is deze te creëren. Denk na over enkele manieren waarop u mogelijk de trends in uw branche kunt bepalen.
5. Hoe kom je voor de dag als bedrijf
Het is belangrijk dat je als bedrijf netjes voor de dag komt. Afhankelijk in welke branche u zich begeeft, is het van belang dat u er netjes uitziet en professionaliteit uitstraalt. Zorg er dus voor dat wanneer u een belangrijk klantengesprek heeft, dat u personeel pakken draagt.
Comments by topministrator